Земляни, у нас проблеми – хакатон від NASA Найактуальніше Наука 

Земляни, у нас проблеми – хакатон від NASA

Нещодавно у світі відбувся конкурс американської космічної агенції NASA – International Space Apps Challenge. Це міжнародний хакатон, що триває близько 48 годин у містах по всьому світу. Участь може взяти кожен – від інженерів та розробників до дизайнерів та маркетологів. Адже головне – це бажання вирішити актуальні проблеми, з якими людство стикається на Землі та в космосі.

З минулого року участь у конкурсі беруть й українські міста. І перший млинець вийшов зовсім не нанівець. Проект київської команди Mars Hopper став переможцем у глобальній номінації People’s Choice.

« of 4 »

Після такого вдалого старту на київський хакатон-2017 зареєструвалося близько 200 учасників, які сформувалися у 24 команди. За словами організатора Space Apps’у в Києві Андрія Бєгунова – цього року учасників на 40% більше, ніж попереднього:

«Після минулого хакатону з’явилось зацікавлення як серед інноваторів – які хочуть створювати якийсь продукт, так і серед Національної космічної агенції та інших компаній, які працюють в цій сфері – хоч їх і небагато, але з’явилося зацікавлення, адже прокотилася хвиля хакатонів і подій, яких раніше не було. Зокрема в Дніпрі відбулася схожа подія – Spacer, а потім виник форум UASpace, яким навіть вдалося запросити Ріка Тамлінсона (відомий у світі підприємець у космічній сфері). Ми досягли нашої мети, адже минулого року ми лише починали», – розповідає Андрій Бєгунов.

Андрій Бєгунов
Організатор Space Apps’у в Києві Андрій Бєгунов. © Софія Брованюк

Серед учасників були як і бувалі хакатонщики, так і новачки, як люди зі сформованими ідеями, так і ті, хто просто хотів приєднатися до цікавого проекту. Проте мало прийти з хорошою ідеєю, потрібно, щоб вона відповідала темі хакатону, яка кожного разу інша. Теми зазвичай пов’язані з діяльністю NASA – якщо минулого року учасники могли обирати з 26, то цього разу космічне агентство вирішило трохи опуститися з небес на Землю – всього 6 тем, пов’язаних з нашою планетою.

« of 6 »

Але таке приземлення аж ніяк не зашкодило креативу учасників. За два дні команди створили кілька додатків, які можуть допомогти з візуалізацією великого об’єму даних, проаналізувати екологічний слід продуктів, відстежувати міграцію птахів, чи навіть такі, які можуть врятувати життя від пожежі чи інших стихійних лих. Був і проект розумного будинку, що використовує сонячну енергію для підігріву води та робот для дослідження полюсів – учасники навіть представили невеличкі прототипи.

Презентації кількох проектів можна переглянути у відео:

Переможців обирали судді та ментори, які враховували актуальність, значення та новизну ідеї, ресурси, які використовували для створення, планування та можливість подальшого розвитку проекту і презентацію.

Найкраще розвинути та презентувати свої ідеї вдалося двом командам – WatchDog та Pixel Planet Life. Що ж вони створили?

WatchDog – це додаток, який сповіщає, коли ви потрапляєте в зону небезпеки під час стихійних лих. За потреби можна отримати інструкції, як врятуватися від загрози. Додаток працює на основі відкритих даних, сервісів NASA та соціальних мереж.

Pixel Planet Life – команда розробила індикатор, що визначає індекс якості життя на основі супутникових та статистичних даних. Це допоможе оцінити наслідки катастроф чи стихійних лих, а також визначити підходи до їх мінімізації.

А на загальному голосуванні виграв проект учнів одного з київських ліцеїв – TermWorm. Школярі розробили сайт, де можна знайти просте пояснення складним науковим термінам. Особливість сайту в тому, що для того, аби зрозуміти якесь явище, не потрібно переходити на безліч дотичних посилань – все можна знайти на одній сторінці.Тим паче, кожен має шанс підтримати проект TermWorm – до 22 травня на сайті NASA Space Apps Challenge триває голосування у номінації People’s Choice (голосувати можна кожні 24 години).

А чи є для переможців нагороди? Для NASA насамперед є важливою співпраця учасників – обмін ідеями і даними, щоб не виграв певний проект, а знайшлося найкраще рішення певної проблеми, тому особливих матеріальних нагород в конкурсі немає. Хоч переможці в міжнародних номінаціях мають шанс на власні очі побачити запуск ракети в космос та допомогу від NASA у реалізації проекту.

SpaceX
© SpaceX

Втім, NASA не завжди має можливість одразу ж реалізовувати проекти, адже деякі потребують серйозних доопрацювань, деякі залежать від досліджень та фінансування. Наприклад, реалізація українського Mars Hopper’a залежить від досліджень Марсу та пошуку інвестицій, адже відправка будь-яких апаратів на Червону планету поки що є дороге задоволення (звичайно, поки туди не дістався Ілон Маск).

Андрій Бєгунов вважає, що у цьогорічних проектів шансів на реалізацію більше: «Вони більш приземлені – як і в прямому, так і в переносному значенні, тому шансів на реалізацію в них більше навіть на локальному рівні»

Команди-переможниці
Команди-переможниці NASA International Space Apps Challenge Kyiv. © Дмитро Варзар

Отож будемо чекати поки хакатон NASA дасть плоди – чи то у вигляді реалізації проектів, чи то у вигляді натхнення для наступних космічних подій.

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
(4 голоси)

Також буде цікаво: